loading...
تور کیش
هیوا کیش بازدید : 94 پنجشنبه 27 فروردین 1394 نظرات (0)

یکی از مهمترین فاکتورها برای مسافرت به کیش برای گردشگران تور کیش آگاهی از مقررات گمرکی کیش است. مقررات گمرکی ، مجموعه قوانيني است كه براي سيانت از رشد اقتصادي يك كشور و جلوگيري از اتلاف سرمايه ها وضع مي شود و هم شهروندان موظف به رعايت آن هستند. در زیر مقررات گمرکی برای آگاهی مسافران تور کیش بیان شده است:

الف- مقررات كالاي همراه مسافرين ورودي به كيش

1- همراه داشتن دوربين فيلمبرداري غيرحرفه اي، كامپيوتر شخصي (لب تاپ) و تلفن همراه جزو لوازم شخصي مسافر بوده و نياز به ثبت گمرك ندارد.

2- مسافرين به هنگام ورود به كيش چنانچه كالاهاي خارجي به همراه دارند كه نياز به ثبت  گمرك دارد (كالاهايي غير از لوازم شخصي) قبل از ترك سالن ورودي مراتب را به گمرك اطلاع دهند تا تمهيدات لازم جهت ثبت و تطبيق در برگشت معمول گردد.

ب- مقررات كالاهاي همراه مسافرين خروجي از كيش

1- مسافريني كه وارد جزيره كيش مي شوند اعم از ايراني يا خارجي هنگام خروج به سرزمين اصلي علاوه بر وسايل شخصي خود مي توانند تا سقف 80 دلار با داشتن گذرنامه و با تهيه كارت سبز معتبر، صادره از سوي سازمان منطقه آزاد كيش انواع كالا اعم از لوازم بهداشتي، غذايي، پوشاك، كالاهاي برقي و ... در صورتي كه جنبه تجاري و يكنواخت نداشته و مصرفي شخصي داشته باشد، به استناد مصوبه هيأت محترم وزيران با معافيت از حقوق گمرك و سود بازرگاني ترخيص و مازاد بر معافيت تا سقف 80 دلار دوم را با اخذ عوارض متعلقه به شرط غيرتجاري و در صورت يكنواخت نبودن مطابق با فهرست كالاي همراه مسافر كه توسط وزارت بازرگاني به گمرك ابلاغ مي شود ترخيص نمايند.

2- كالاي ممنوعه قانوني عبارتند از اشياء عتيقه و كتب خطي و اسلحه سرد و گرم جنگي و مواد محترقه و منفجره و گلوله و مهمات و دارو مازاد مصرف شخصي و دستگاه هاي مخصوص عكاسي و فيلمبرداري هوايي، تلفن هاي برد غيرمجاز (بالاتر از 300 متر)
دستگاه هاي فرستنده و گيرنده و اجزاء و قطعات آنها، آلات قمار، مواد مخدر از هر نوع، نوار صوتي و تصويري و راديو ضبط غيرپرتابل، تلويزيون، يخچال فريزر و نشريات كه مخالف نظم عمومي و شئون ملي يا عفت عمومي يا مذهب رسمي كشور باشد.

3- كالاهاي ممنوعه شرعي كه به موجب شرع مقدس اسلام ممنوع شده است.

4- براي جلوگيري از ورود و سرايت آفات و بيماري هاي نباتي از همراه داشتن انواع بذر، قلمه و پيوند، ريشه، نهال و تخم نباتات بدون داشتن مجوز سازمان حفظ نباتات و اخذ پروانه از وزارت كشاورزي خودداري فرمائيد.

5- با توجه به عدم وجود پانسيون حيوانات در كيش، از آوردن حيوانات خانگي و به ويژه پرندگان به جزيره كيش اكيداً خودداري فرمائيد.

6- مسافراني مي توانند از مسير كانال سبز عبور نمايند  كه هيچ يك از كالاهاي ممنوعه شرعي و قانوني ذكر شده را همراه خود نداشته باشند.

7- ورود كالاهايي كه روي آنها يا لفاف آن علامت يا تصويري كه مخالف نظم عمومي، شئون ملي، عفت عمومي و يا مذهب رسمي كشور باشد ممنوع است.

8- ورود اسكناس هاي خارجي كه در كشور مبدأ از جريان قانوني خارج شده و همچنين اسكناس و تمبر تقلبي و ساختگي به كشور ممنوع است.

9- لازم به ذكر است با توجه به افزايش تعرفه پوشاك هر كيلوگرم 250000 ريال و گوشي همراه با مأخذ 60% و عدم ريجستر و فعال بودن گوشي هاي موجود در منطقه آزاد كيش حتي الامكان از خريد اين گونه كالاها خودداري فرماييد.

10- هر گونه كالاي همراه خود را به گمرك اظهار نموده و از اختفاء يا جاسازي نمودن آن يا عبور كالا از مسيرهاي غيرگمركي خودداري نمائيد. در غير اين صورت به استناد ماده 29 قانون امور گمركي قاچاق تلقي و پيگرد قانوني دارد.

11- جهت كسب اطلاعات بيشتر از مقررات و تشريفات گمركي با شماره تلفن
4422578- 0764 تماس حاصل فرمائيد.

مقررات ورود خودرو شخصي به جزيره كيش

قابل توجه مسافرين محترمي كه با خودروي شخصي از مسير دريا به جزيره كيش سفر مي نمايند.

1- واحد كابوتاژ گمرك كيش مستقر در اسكله بندرگاه به صورت شبانه روزي بوده و آمادگي ارائه خدمات گمركي در تمام ايام را دارد.

2- كابوتاژ خودروي سواري فقط در مسير كيش- لنگه- چارك مي باشد.

3- مسافرين محترم در بدو ورود حتماً پروانه كابوتاژ صادره از گمرك مبدأ را دريافت نموده و تا زمان خروج از كيش حفظ نمايند.

4- در هنگام ورود به جزيره كيش برگه ترافيك صادره از سوي انتظامات بندرگاه را دريافت نموده و تا زمان خروج از كيش حفظ نماييد.

5- قبل از صدور مجوز حركت از سوي گمرك جمهوري اسلامي ايران مي بايست امور مربوط به هماهنگي هاي لازم با شركت كشتيراني و عدم خلافي از ترافيك راهنمايي و رانندگي اخذ فرماييد.

6- ارائه كارت و اسناد مالكيت مربوط به خودرو و كارت شناسايي مالك الزامي است.

7- شروع انجام صدور پروانه كابوتاژ ساعت 8 صبح هر روز است جهت انجام امور بازرسي و تطبيق با اسناد ورودي رأس ساعت تعيين شده به دايره كابوتاژ مراجعه فرمائيد.

8- هر گونه تعميرات كه منجر به تعويض شماره سيلندر و موتور خودرو گردد ممنوع بوده و چنانچه اين امر صورت پذيرد در موقع خروج نياز به اخذ مجوز از وزارت بازرگاني و صنايع خواهد داشت.

9- هر گونه كالاي خريداري شده و لوازم شخصي همراه خود را از خودرو خارج و از مسير سالن ارزيابي مسافري پايانه دريايي به كشتي منتقل نمائيد.

10- جهت كسب اطلاعات بيشتر و ارائه نظرات خود در امور گمركي با شماره تلفن 4423398- 0764 و جهت كسب اطلاعات مربوط به شناورها با شماره تلفن 4422300 – 0764 تماس حاصل فرمائيد.

مطالب مرتبط:

تلفن های ضروری کیش

درمانگاه ها و کلینیک های کیش

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 33
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 121
  • بازدید ماه : 246
  • بازدید سال : 873
  • بازدید کلی : 4,950